måndag 3 september 2007

Uppdatering

Nu efter krav från Büser så är det dags för uppdatering.
Skolan har dragit igång igen. Sista året på medieprogrammet på Magnus Åberggymnasiet. Långa dagar men äntligen helt inriktat på ens profilämne i mitt fall textkommunikation. Analysera, diskutera och skriva i alla möjliga textformer. Just nu är vi i fullfärd med att måla i ord. Inte alls så flummigt som det låter. Idag målade jag Statoil i ord och även Stina.

Stina beskrev även mig så fint så; Ljus hår, glada blå ögon, alltid ett leende, goa kinder, små smilgropar, stor stökig bag på axeln och glad t.o.m. när hon är arg. Detta är ju som sagt en beskrivning i betraktarens ögon men det där med stökig väska stämmer nog bäst och humöret;)


Idag drog även vårt arbete om FN:s millenniemål igång. Vi började med att svara på tre oförberedda frågor där jag faktiskt lyckades vara den enda som lyckades pricka in alla tre, just pågrund SSU:s skolning.


Erika och jag kommer även att ge ut en pocket i mars, en helt egenskriven bok som vi gjort i projektarbete. Har just lyckats ragga upp första sponsorn för finansieringen. Så all finansiering välkomnas, och som tack får man sitt namn tryckt och ett varmt tack på första sidan:)

Inga kommentarer: